Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2011

Πεζός Είμαι Ό,τι Θέλω Κάνω


  Μη μου πείτε ότι δεν καταλαβαίνετε για τι πράγμα μιλάω, γιατί θα εκπλαγώ τα μάλα! Φυσικά, μιλάω για εκείνη τη συμπεριφορά όλων μας -γιατί όλοι μας το κάνουμε- κατά την οποία περνοδιαβαίνουμε δρόμους αγνοώντας φανάρια, διαβάσεις και λοιπά του μέρους του ΚΟΚ που αφορά τους πεζούς! Ορισμένοι μάλιστα το κάνουν με τέτοιο θράσος που θες απλά να τους πιάσεις και να τους χτυπήσεις! 
  Είμαι πολύ ευέξαπτη με το θέμα από τότε που τράκαρε ο αδερφός μου με μια τέτοια ανεύθυνη πεζή (η οποία αποφάσισε ότι είναι πολύ εύκολο στην κάπως μεγάλη της ηλικία να κάνει sprint από τη μια άκρη του δρόμου στην άλλη σε σημείο χωρίς διάβαση ή φανάρι, πάνω σε κλειστή στροφή χωρίς φωτισμό νυχτιάτικα!!! Δεν μπορούσε να περπατήσει μερικά μέτρα παραπάνω να πάει στη διάβαση στο φανάρι)! 
  Να διευκρινίσω κάπου εδώ ότι δεν είμαι κακεντρεχής οδηγός και τα λέω αυτά... Για την ακρίβεια δεν έχω καν δίπλωμα οδήγησης! Ωστόσο, κάποια πράγματα τα γνωρίζουμε όλοι... Ασχέτως αν δεν τα τηρούμε! 
  Μπορείτε να μου πείτε ένα λόγο για τον οποίο είστε σε διάβαση, έχει κόκκινο το φανάρι των πεζών, γίνεται χαμός από τα αυτοκίνητα κι εσείς αποφασίζετε ότι θα περάσετε απέναντι με το "έτσι θέλω"??? Απ'όσο ξέρω όταν τ'αμάξια περνάνε με κόκκινο και σκοτώνουν κόσμο σας εξοργίζει! Μπορεί να μην το'χετε σκεφτεί αλλά δεν απέχετε πολύ από αυτόν τον βαθμό ανευθυνότητας! Φανταστείτε τη στιγμή που αποφασίζετε να περάσετε απέναντι ενώ έχετε κόκκινο, ή έτσι επειδή βιάζεστε και τρέχετε στη μέση του δρόμου σε σημείο χωρίς διάβαση (όπου οι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να σταματούν), και ο οδηγός που έρχεται πατάει φρένο τελευταία στιγμή. Μπορεί να σας χτυπήσει μπορεί και όχι. Μπορεί να χτυπηθεί ο ίδιος από τον από πίσω του λόγω του απότομου φρεναρίσματος...     και να δημιουργήσετε το "χάος"! 
  Προχτές ήμουν στο λεωφορείο και εκεί που πηγαίνουμε ο οδηγός αναγκάζεται να φρενάρει τόσο απότομα που οι όρθιοι έγιναν ένα!! Ο λόγος ήταν μια κυριούλα μεγάλης ηλικίας η οποία αποφάσισε ότι θα περάσει απέναντι, και χωρίς να περιμένει φανάρια και λοιπές "λεπτομέρειες" πετάχτηκε στη μέση του δρόμου κουνώντας νευρικά τα χέρια της και φωνάζοντας στα αμάξια που είχαν πράσινο "Σταμάτα! Σταμάτα!" Μπλόκαρε 2 ρεύματα έτσι απλά! 
  Σήμερα πάλι, περιμένω στη διασταύρωση δύο κεντρικών δρόμων με διπλή κατεύθυνση. Είμαι στη διάβαση, έχει κόκκινο στους πεζούς και επειδή ήταν κι η ώρα τέτοια γίνεται χαμός από τα αυτοκίνητα! Απέναντι μια παρέα παιδιά (Γυμνάσιο? Λύκειο? Εκεί γύρω πάντως) ξεκινάει μέσα στ' αυτοκίνητα να περνάει ανέμελα! Ο σταρχιδισμός σε όλο του το μεγαλείο! Και δεν έφτανε η βλακεία που τους έδερνε, όταν ένας κύριος την είπε σε ένα παιδί τον κοίταξε με τόση ειρωνεία-υπεροψία-μίσος, λες και ο κύριος του είπε κάτι απίστευτο και τραγικό! Και βέβαια, με το ίδιο -ίσως και περισσότερο θράσος- ακολούθησε τα παιδιά μια γριούλα με μπαστούνι (!!!) και μετά μια κυρία που είχε ένα χέρι σε γύψο και ψιλοκούτσαινε! Στη διασταύρωση βέβαια δημιουργήθηκε το αδιαχώρητο γιατί μέχρι να περάσουν όλοι αυτοί τα αμάξια σταματούσαν μπλοκάροντας συνολικά 4 ρεύματα!!!! 
  Όλη αυτή η συμπεριφορά κατ' εμέ δείχνει έλλειψη παιδείας, έλλειψη απλής κοινής λογικής, αλλά και συλλογικής σκέψης! Γι'αυτό δεν πάμε μπροστά σαν κοινωνία! Γιατί κανένας δεν υπακούει σε κανέναν κανόνα. Όλοι κάνουμε τα δικά μας. Σαν ομάδα ποδοσφαίρου που ο καθένας παίζει με δική του μπάλα σε δικό του σύστημα! 
  Δεν είμαι αγία! Δεν λέω ότι κι εγώ δεν έχω περάσει με κόκκινο. Τουλάχιστον όμως το κάνω σε δρόμους που είναι άδειοι, έχουν φώτα και διάβαση, και πάλι είμαι πολύ προσεκτική. Δεν πετάγομαι σαν την τσουτσού όπου να'ναι να ζητάω τα ρέστα! Όπως κατηγορώ τους οδηγούς που κάνουν ό,τι να'ναι, και τη λέω σε οδηγούς που περνάνε με κόκκινο ή παρκάρουν όπου να'ναι (καλά όχι ότι έχουν τσίπα για να ντραπούν και να παραδεχτούν τη βλακεία που κουβαλάνε) έτσι έχω την απαίτηση από εμένα να μην βάζω σε κίνδυνο ούτε εμένα ούτε τους άλλους! Γιατί μπορεί να φαίνεται αθώο αυτό που κάνεις αγαπητέ μου πεζέ αλλά είναι ρώσικη ρουλέτα αυτή η συμπεριφορά... ποτέ δεν ξέρεις! 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου